umman gezi notları - 4 / deniz

umman deniz
Umman'da son gecemizi, Muskat'a 15 km. uzaklıkta bir koyun kenarında yer alan Oman Dive Center'ın bungalovlarında geçiriyoruz. Koyun sularının bazı dönemlerde gel-git etkisiyle çekildiği ve sığlaştığı söyleniyor, biz sanırım suların çekilmediği bir döneme denk gelmiştik.

umman deniz kenarında bungalovlar
Ahşap ve sazdan kulübemiz! Burası kalmak için son derece sakin ve güzel bir yer. Gece yıldızlar bir harika! Umman'da gece de gündüz de gökyüzü ayrı güzel. Gelgelelim sabah odada göz göze geldiğim şöyle bir davetsiz misafir bende bir heyecan yaratıyor tabii.
umman deniz kenarında bungalovlar açık banyo
Açık havada duş.
umman deniz kenarında bungalovlar

umman sahil plaj
Suyun durgunluğu ve berraklığı inanılmaz ama Şubat ayı olması nedeniyle biraz soğuk. Yine de insan girince alışıyor:) Avrupalı bebeler her zamanki su soğukmuş filan bana mısın demiyorlar.
umman dive centre plajı
umman dive centre deniz

umman dive centre plaj
Şubat ayı olduğundan mıdır bilmiyorum ama turistlerle dolup taşan bir yer değil. Yaz sıcaklarında buraya gelen oluyor mudur, merak ediyorum. O gece uçağımız olduğundan fazla kalamıyoruz.
umman muskat plaj
Oman Dive Center'a komşu bir koy. Bu koyda daha karışık bir kalabalık var. Hem Ummanlılar hem de turistler bu koyda bir arada.
muskat sahil
muskat yakınlarında bir kasaba
Yolda geçilen bir kasaba.
mumtaz mahal'de akşam yemeği muskat
Son akşam yemeğini Qurum National Park'ın bir ucunda yer alan Mumtaz Mahal'de yiyoruz. Qurum National Park'ta gece tam bir şenlik havası hakim. Kışın gündüz vakti hava çok sıcak olmamasına rağmen, insanlar daha çok geceleri sosyalleşiyorlar anlaşılan. Park insanlarla dolu.
Mümtaz Mahal şehrin bilinen Hint lokantalarından biri -Umman'da Hint mutfağı çok yaygın- ve bir tepenin üzerine kurulmuş, güzel bir gece manzarası var. Fotoğrafı çekmek nedense yemeği yedikten sonra aklıma geliyor, napalım artık;)
Ve üç günlük Umman gezisini Muskat'ın günbatımını, gemileri ve durgun koyu izleyerek sonlandırıyoruz.
muskat kordon günbatımı
muskat limanı gemiler

muskat corniche'te gece ışıkları

1. Güzel bir gezi olmuş. Gezmeye değer gibi.

1. Ben severek gezdim Umman'ı. Bir daha gidersem Salalah'ı görmek isterim. Bir de Nizwa'yı:) Sevgiler.

2. Muskat biraz fazla çorak . Yahu Umman'da kim bulmuş yeşilliği diyebilirsin. Ama işte bir su görünce kenarında gözüm yeşil bir şey arıyor alışkanlıktan. O yüzden denizden direk kahverengi çorak kayalıklara geçilmesi tuhaf geliyor bana. Bir de şu beyaz evler, onlar da tuhaf.. Bilmiyorum.
    Mesela Ubud yazıların bana 'Görmeden ölmeyeyim' dedirtmişti, bu öyle değil.
    Ama denizi gerçekten güzel görünüyor.

1. Karadut, yeşillik orada öyle nadir bir şey ki görünce pek takdir ediyorsun onu. Ama bana o çoraklık da güzel geldi. Çok dramatik, görmeye alışmadığım bir doğa. Gökyüzünün mavisi, denizin yeşili filan alışık olmadığım bir tondaydı. Bu farklılık insanı etkiliyor, yanından öylesine geçip gidemiyorsun. Bir de Muskat, gerçekten de gördüğüm hiç bir şehre benzemiyordu.
      Ubud'a gelince, orası "Ubud mon amour":) Yeryüzü cenneti de denilebilir. Onunla boy ölçüşmek kolay değil. Zaten baksana bir girdim çıkamadım oradan:)Umarım gidersin. Öyle bir durum olursa öneriler için yazışalım mutlaka.